Fortsättning årsresumé: Bröllopet

Här kommer en snabb fortsättning på årsresumén. Jag hoppar nu fram till den 6:e oktober 2012, en av de bästa dagarna i mitt liv. Dagen då jag och Erik gifte oss.
Gud så nervös jag var inför att bli sjuk inför den här dagen. Jag höll Alice hemma från dagis en hel vecka innan bröllopet för att försöka minimera risken för att vi skulle drabbas av något mindre trevligt. Jag var så nervös för att bli sjuk att jag inte riktigt vågade tänka på dagen med stort D.
 
Dagen före bröllopet hade varit späckad med förberedelser. Till slut landade både jag och Erik i soffan på kvällen för att äntligen försöka slappna av. Då skickar vår solist till kyrkan ett sms och meddelar att hon har tappat rösten. PANIK. Vad gör vi nu?
Efter många vändor fram och tillbaka (panik panik PANIK) får jag tag i min gamla vän Ida som jag hängde ihop med jämnt och ständigt under högstadietiden. En av de snällaste människor som finns och som dessutom sjunger otroligt vackert. Jag förklarar vår situation och frågar om hon möjligen skulle kunna tänka sig att sjunga i stället. Hon svarar ja! Den tacksamheten jag kände i det ögonblicket går inte beskriva.
Jag menar, vad vore en kyrklig vigsel utan sång?
 
Så kommer vi till dagen D. 
Jag kommer alltid minnas vårt bröllop med en enorm kärlek och lycka. I princip alla vi hade bjudit kunde komma och vädret var fantastiskt. Lite blåsigt men soligt och klar, hög luft. Vi fick jättefina bröllopsbilder utomhus. Jag var lite nervös för att kanske råka svimma i kyrkan men inte en enda gång kände jag att jag var på väg att göra detta. Nervös var jag, men det var hela tiden hanterbart och jag var samtidigt så oerhört lycklig. Ida sjöng otroligt vackert i kyrkan och det var så stämningsfullt.
Bröllopsfesten går inte ens beskriva med ord. Våra toastmadames, som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, skötte sitt jobb med glans. De var helt fantastiska! Och vilka talare vi hade. Jag blir fortfarande helt rörd när jag tänker på alla dessa fina tal som familj och vänner höll för oss.
Maten var jätte god, bandet jätte bra och ja, hela festen var perfekt. Jag hade kunnat orda om detta i all evighet, men tror jag slutar här då jag försöker hålla detta någorlunda kort.
 
Imorgon kommer jag skriva om vår bröllopsresa till New York. Det är riktigt bra att gå igenom året såhär i bloggen för det påminner mig om hur otroligt mycket bilder jag har som jag måste framkalla. Alla bilder från bröllopet tillexempel och bröllopsresan. Digitalt foto i alla ära, men många gånger blir det ju tyvärr så att bilderna stannar i datorn. Nej, nu är det dags att ta tag i framkallningen och försöka få ihop några snygga album - blir ju så mycket trevligare att kunna sitta och bläddra igenom alla vackra kort. Kanske få till lite fina bildtexter med. Nej hörrni, godnatt på er. Trött efter en lång dag i Trollhättan med opponering och respondering, mer om det en annan gång. 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback