Klarade examinationen!

Jag är så glad! Jag klarade examinationen i klinisk medicin! Jag var så nervös innan så jag trodde jag skulle spy, sedan när vi skulle lotta om vilket moment vi skulle utföra, så fick jag såklart infusion, den jag allra minst ville ha! Då tänkte jag direkt att det skulle vara kört, och jag berättade för min lärare hur sjukt nervös jag var. Men hon var så himla bra och fick mig att lugna ner mig.
Så jag tog några djupa andetag och plockade fram allt material jag skulle ha i lugn och ro så att jag verkligen fick med mig allting (aktuell läkemedel, infusionspåse, NaCl-lösning, uppdragssprutor och kanyl, etikett, handskar osv) och dubbellkollade ordinationen en massa gånger, var noga med att sprita arbetsyta och händer och ja, nu ska jag inte tråka ut er med att beskriva precis allting men I MADE IT! Blev så otroligt glad när hon sa att jag var godkänd, har svävat på moln sen dess :)
Sen åkte vi hursomhelst hem när vi var klara i skolan, och när jag hade hämtat upp Alice på dagis så åkte vi hem till Alice dagiskompis Ingrid och hennes mamma som bor här alldeles i närheten så de fick leka lite, mycket trevligt! :) Nu ska vi äta, pasta och en jättegod tomatsås, har egentligen mer att skriva mer får ta det imorgon! Kram

Kommentarer
Postat av: sara

grattis pärlan! :)

2012-01-11 @ 10:47:42
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack finaste sara! =)

2012-01-11 @ 22:28:27

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback