Praktiktankar

Igår hade jag en jätte bra dag på praktiken. Mina två handledare var inte där utan jag gick med en annan sjuksköterska och jag fick ta mycket eget ansvar och hantera många bollar i luften. Det gick bra, jag vågade ta för mig. Tog bort stygn, gjorde en såromläggning, hembesök och fick ringa en del samtal och dokumentera, bland annat. Detta var alltså en bra dag! Om jag ska se till praktiken överlag så tycker jag att mina goda sidor är att jag har lätt för att prata och är nyfiken, frågar mycket och vill lära mig så mycket som möjligt! En nackdel jag dock har är att jag tvivlar på min förmåga och min faktiska brist på tidigare erfarenhet inom vården gör mig osäker. Ska försöka strunta i det sistnämnda och fortsätta köra, nu har vi bara ca 2 veckor kvar på praktiken, kan inte fatta att det gått så fort!
Idag har det varit en lite "tråkigare" dag och jag har varit lite småseg. Men, ändå lärorikt såklart :)
Nu sitter jag och slappar här framför datorn och teven. Hoppas ni har en fin onsdagskväll kära ni.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback