Torsdag kväll

God kväll...
Ligger i sängen, surfat runt på nätet ett tag. Väntar på att Erik ska komma hem från jobbet.
Idag har jag varit i skolan på en ganska onödig föreläsning. Första tiden pratade hon om vikten av vårdhygien vilket självklart är något vi måste kunna som blivande sjuksköterskor. Men allt hon sa var så självklart, det var sådant vi redan visste och har lärt oss. Under andra halvan av föreläsningen däremot tog hon upp lite saker som man borde lyssnat lite mer på, försökte lite men man hade liksom förlorat intresset efter den sega starten så det var nog inte så mycket som fastnade...
Köpte med mig lunch hem från Mellbygatan, de har ju så god mat där. Sen bara jag var hemma ett litet tag, låg på sängen och bara vilade en 20 min, hade gärna legat kvar längre men skulle iväg på lite saker... bland annat en stunds ridning :) LRK har ju fräschat upp stallet rejält, de är inte klara än men det var kul att komma dit och sätta igång igen... inte ridit på flera månader nu, Conny blev ju skadad i början på juni så sen dess har det inte blivit någon ridning. Kommer nog kännas i kroppen imorgon :) Hur det gick? Sådär, inte helt nöjd, har en del saker jag behöver jobba med men en del kändes samtidigt bra och man kan väl inte begära för mycket av sig själv efter ett ganska långt uppehåll :) Sen handlade jag lite och hämtade Alice hos mamma, hem för att göra "kvällsmat" (orkade inte laga ordentlig mat så blev snarare kvällsfika...) Alice fick lite gröt med äpplemos och smörgås med leverpastej och frukt. Men hon spottade ut ganska mycket, så det var tydligen inte poppis. Ahja, vällingen slank ju ner som vanligt iaf innan läggdags så går nog ingen nöd på gumman :)
Har nog gått och blivit förkyld... Inte konstigt med tanke på hur många som varit krassliga sista tiden. Trodde jag skulle klara mig, men icke? Ahja, än så länge är det inte så farligt, får väl se hur det artar sig!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback