Kaos

Länge sedan jag skrev. Men ikväll kände jag för att skriva igen. Har så mycket i huvudet just nu. Dagarna bara susar förbi. Alltid är det något som ska göras eller som man känner att man borde göra. Och med tanke på att man inte hinner allt man vill på en dag lägger man över det på nästa dag där det redan finns saker som ska göras och då blir det som en cirkel - dagarna blir fulltecknade.
Det är hårt att leva upp till sina egna krav. Nu får jag inte fram orden som jag har i huvudet. Men jag är så stressad jämt, av att hela tiden försöka leva upp till mina ambitioner att var en duktig student, en supermamma, en suverän flickvän och en riktigt bra vän. (Och däremellan helst hinna träna ordentligt också och ta hand om kropp och själ och ha ett pefekt välstädat hem!) Jag lyckas ju givetvis inte med alla dessa kraven, jag är ju bara människa. Och det gör att jag känner mig kass! Hela tiden finns där någonting att förbättra känner jag, jag känner mig aldrig nöjd och tänker bara att "du kan bättre, du borde även hunnit med/hinna med det och det och det och det..." Och det börjar bli riktigt jobbigt. Har haft en rejäl dos sömnproblem det senaste också. Det har inte heller förbättrat saken. Just nu vill jag bara ha en stor varm kram och kanske en axel att gråta lite mot. Det kan man behöva ibland.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback