Torsdag

Inatt sov jag inte alls bra. Alice var lite orolig och sen hade jag svårt att somna om. Men har hunnit med endel idag ändå. Svampplockning i skogen med Kajsa och våra kära bebisar, lunch med gamla goa klasskamrater på Limtorget som jag saknat massor och ridlektion. Fick rida ut idag, så underbart! Nu sitter jag här i soffan, precis ätit två goda kantarellmackor med cremé fraiche, känner mig helt matt av diverse anledningar... Men får snart ta mig i kragen, måste plocka iordning lite här hemma så att det är fint i helgen när dopet är, även om tillställningen efter kyrkan är hos mina föräldrar lär man säkert få ett besök eller två.
Igår när prästen var här, passade jag på att ställa lite olika frågor angående hans syn på diverse saker. Om han någonsin tvivlar på Gud, om Gud verkligen kan finnas när endel människor drabbas av så mycket ont och om alla människor verkligen är lika mycket värda även om de gjort fruktansvärda handlingar. Det var intressant att diskutera, men jag står nog fast vid att jag har lite svårt att tro att det verkligen finns en Gud när endel människor får stå ut med så mycket lidande, och i mina ögon är en människa som t ex mördat eller våldtagit en annan människa inte lika mycket värd längre, utan snarare avskyvärd!
Men någon sorts högre makt kanske det finns? I vissa fall kan det ju kännas trösterikt att ha någon att "tillbe" till...

Kommentarer
Postat av: UkuleleUlle

Du får skylla på att det var fullmåne, kanske därför ni hade svårt att sova;)

Kul att du hittar på så mycket skoj och skapar egentid,väldigt viktigt:)

Hoppas du tar det lugnt ibland och lite skit i hörnen är bra för själen, om du förstår mig rätt;)

kram

2010-09-24 @ 00:19:32
URL: http://ulrika.ankargren.marykay.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback