Återträff med föräldragruppen

Här sover mitt hjärta så sött, bilden togs för ett par dagar sedan

Idag var vi på återträff med föräldragruppen. Den här gången diskuterades ämnet mat (smakportioner) Eftersom Alice är äldst med sina 4 1/2 månad har vi ju redan börjat lite med detta. Vi har bland annat testat morotspuré och banangröt, än så länge inget Alice är överförtjust i men vi provar lite försiktigt och så får vi se hur det går.
Pratade precis med en klasskamrat från SSK-utbildningen och hon uppdaterade mig lite om läget där. Saknar studierna lite grann och alla härliga människor, men jag ångrar inte en sekund att jag valt att ha studieuppehåll 1 år för att kunna vara hemma med Alice. Jag förstår inte hur människor orkar kombinera fortsatta heltidsstudier med en liten bebis, hur får dom det att gå ihop? Nej, det är inget för mig, jag njuter av tiden här hemma med Alice och sätter igång med nya studiekrafter i Augusti nästa år.
Alice ja, hon ligger här brevid mig och gurglar. Gud vad jag älskar min fina tjej! Hon är verkligen så snäll och glad nästan hela tiden. Klart hon kan få sina små utbrott ibland (oftast när hon är hungrig), men mestadels är hon en riktigt positiv liten tjej v
Imorgon bitti väntar jobb, ska jobba hos pappa, två dagar i månaden bara, så det är inte så mycket men blir lite extra pengar. Det var allt så länge.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback