Little Giraffe


Har nu beställt två julklappar till Alice som är både från oss och hennes mormor och morfar, då det är lite dyra. Kunde verkligen inte motstå den rosa filten nedan som är ifrån märket Little Giraffe (säljs på www.fransandfriends.se) som ska, enligt de som har testat filtarna, var helt sagolikt mjuk och skön och i riktigt bra kvalité. Beställde även en ny badkappa, också i rosa - (ja, jag gillar att köpa rosa till min lilla tjej), också den skulle vara supermjuk och gosig.


Annars skulle hon behöva ett par nya bodys i julklapp, byxor har hon ganska bra med just nu men bodysen börjar tryta lite. Och lite nya leksaker vore inte fel. Får se om man hittar lite kul på Ullared i nästa vecka. Jag har faktiskt lyckats övertala Erik att följa med dit!

 

 

Snöstormen idag har väl ingen lyckats missa, jag trotsade vädret och promenerade hemifrån oss till Ågårdens vårdcentral med barnvagnen där Alice skulle ta sin 5 månaders vaccination. Alice låg så gott och sov nerbäddad i sin vagn som jag även hade vindskydd över under den långa promenaden, så där var det inga bekymmer. Själv fick jag väl endel snö i ansiktet, men äsch, vill man så går det som det ju heter...

 

Varit hemma lite hos mamma idag, vi gjorde några ärenden på stan när Erik hade kommit hem. Fick en pocketbok som jag velat läsa länge, en ljusslinga som vi hängt upp i vår gran ute i trädgården, och lite julpynt att hänga i fönstren. Underbart! Nu kallar nog sängen. Får se om det blir någon ridning imorgon, är det snöstorm får vi nog lägga ner det. Men jag och Kajsa beger väl oss till stallet ändå för att mocka och pyssla lite.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback