Elände

Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva idag. Känner mig tung i sinnet, näst intill uppgiven. Gång på gång sker det nya, fruktansvärda saker i vår värld. De flesta har säkert läst i tidningarna vad som skedde i Skara i helgen. Vidrigt.
Kanske har ni även läst om den unga kvinnan från Mariestad som mördades i helgen när hon var på smekmånad i Kapstaden tillsammans med sin brittiske man. Min pappa är god vän med hennes far som även jobbar ibland hos pappa, har hand om det elektriska. Jag var på pappas jobb idag och det märktes verkligen att beskedet om mordet på dottern hade tagit alla hårt, stämningen var tung på jobbet. Hur kan någon göra något såhär ont? Beröva någon livet... det är så grymt, och förstöra livet för så många. Hon var nygift och hade hela livet framför sig.
Jag lider med hennes pappa och resten av hennes anhöriga, kan inte ens föreställa mig vilket helvete det måste vara. Nej, jag är så arg att jag inte ens kan uttrycka mig, allt låter så futtigt, man kan inte skriva om en sån här tragedi, finns inte ord för det.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback