1a advent

Så var det 1a advent igen. Jag har alltid varit en julmänniska uti fingerspetsarna, men den riktiga julkänslan har inte infunnit sig än. Kanske är lite tidigt än? Vi har ju faktiskt inte gå in i December ännu. Sen blir det väl inte riktigt samma sak som när man var liten. Ser verkligen mig själv som ett barn med tindrande ögon framför mig, gud vad juletiden kändes magisk då. Den magin tänker jag inte låta försvinna iväg. För vad är väl mysigare än härlig julmusik, massa tända ljus, snö, alla dofter från glögg, pepparkakor, saffran, granbarr? Hitta fina julklappar till nära och kära. Julkalendrar. Har köpt varsin chokladkalender till mig och Erik. Det är ett måste!
Att gå i kyrkan vid jul tycker jag är något speciellt, även om jag inte är "jätte troende". Var med i en kyrkokör förra året och medverkade i Nicolaikyrkan vid första advent. Men nu är det nog pratat om jul.

Igår tillbringade jag och Alice ett par timmar på stan med finaste Kajsa och sötaste Vilgot. Jätte mysigt att strosa omkring i affärer, en fika fick det även bli! Sen var jag hemma hos mamma och pappa en sväng och på kvällen lagade jag och Erik god mat och myste innan han åkte till jobbet.
Idag har vi varit ute och ätit och varit på bio, fick äntligen se nya Harry Potter filmen. Den var riktigt bra! Känner att jag vill läsa om alla böckerna snart.
Var dock underbart att åka hem till mamma och pappa och hämta upp vårat lilla Alice hjärta efter maten och bion, spelar ingen roll om man bara är borta en liten stund, man saknar henne med en gång ändå! Älskar verkligen att vara mamma v Livet förändras verkligen när man får barn, det blir ännu rikare. Det visar verkligen vad som är livets mening. För vad kan vara mer värdefullt än en liten varelse utav ens eget kött och blod? Som med ett litet skratt eller leende får hela ens inre att fullkomligt explodera av kärlek. Som i takt med att tiden går växer och hela tiden gör nya framsteg, en resa som man får vara med på. Detta är det absolut största jag varit och kommer vara med om, och jag älskar min lilla dotter mer än vad som går att beskriva, kärleken är oändlig. Detta är det viktigaste som finns! Ingenting annat går ens att jämföra. Hoppas nu alla har en fin söndagskväll, så hörs vi snart.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback